Interneto banke atliekamų operacijų tapatybės patvirtinimo priemonės

2019 m.  rugsėjo 14 d.  įsigaliojo Europos parlamento ir Tarybos deleguotasis reglamentas 2018/389, kuris papildė Europos Parlameno ir Tarybos direktyvą 2015/2366 griežto kliento autentiškumo patvirtinimo ir saugių atvirųjų ryšių standartų techniniais reguliavimo standartais.

Šiaulių bankas, atsižvelgdamas į klientų įpročius ir poreikius, neplanuoja atsisakyti PIN kodų kortelių, tačiau vykdant naujai įsigaliojusį reglamentą, PIN kodų kortelių autorizacijos ir operacijų tvirtinimo procesas yra papildytas kodu, kuris yra siunčiamas klientui į jo mobilųjį telefoną trumpąja SMS žinute.

PIN kodų kortelė ir papildomas slaptažodis, gautas SMS žinute („PIN + SMS“)

Pristatome, kaip nuo rugsėjo 13 d. atrodo prisijungimo prie interneto banko procesas, kai pasirenkamas prisijungimo būdas su PIN kodų kortele:

Procesas, kaip nuo rugsėjo 13 d. tvirtinamos operacijos, pasirinkus PIN kodų kortelę:

1. Kodėl operacijas interneto banke reikia patvirtinti naudojant griežtą kliento autentiškumo patvirtinimo priemonę?

Šiaulių bankas vykdo Europos parlamento ir Tarybos deleguotąjį reglamentą 2018/389, kuris papildo Europos Parlameno ir Tarybos direktyvą 2015/2366 griežto kliento autentiškumo patvirtinimo ir saugių atvirųjų ryšių standartų techniniais reguliavimo standartais.

2. Kurie interneto banko naudotojai nuo 2019 m. rugsėjo 13 d. operacijas privalo pasirašyti priemone „PIN + SMS“?

Visi interneto banko naudotojai, kurie naudojasi PIN kodų kortele. 

3. Kurių interneto banko operacijų nereikia tvirtinti „PIN + SMS“?

Atliekant kredito pervedimus tarp turimų savo sąskaitų bei valiutos keitimą, tokios operacijos vykdomos tik paspaudus patvirtinimo mygtuką (t. y. tokioms operacijoms nereikia pasirašymo klientui išduota tapatybės patvirtinimo priemone). Ši sąlyga taikoma, jeigu operacijose dalyvauja to paties kliento sąskaitos ir operacijas tvirtina pirmo (aukščiausio) parašo teisę turintis naudotojas.

4. Ar reikia imtis kokių nors veiksmų norint naudotis priemone „PIN + SMS“?

Jeigu naudojatės PIN kodų kortele, bankui privalote pateikti savo mobiliojo telefono numerį, kuriuo bus siunčiamos SMS žinutės su papildomu slaptažodžiu (SMS žinutės yra nemokamos).

Savo mobiliojo telefono numerį galite nurodyti:

  • prisijungę prie interneto banko, pasirinkus meniu punktą „Nustatymai“ -> „Kontaktinio numerio atnaujinimo anketa“

arba

Jeigu neturite PIN kodų kortelės, atvykus į bet kurį banko padalinį, ji bus išduota nemokamai.

5. Ar SMS žinutė su papildomu slaptažodžiu bus siunčiama į užsienio operatorių mobiliųjų telefonų numerius?

Taip. Jeigu pageidaujate gauti SMS žinutes į užsienio operatoriaus telefono numerį, nurodykite šį numerį taip, kaip aprašyta pirmiau pateiktame atsakyme į 4 klausimą.

Siekiant išvengti galimų tarptinklinių trikdžių, gyvenantiems užsienyje arba dažnai keliaujantiems klientams rekomenduojame naudotis kitomis prisijungimo priemonėmis, pavyzdžiui, Smart-ID.

6. Ką daryti praradus mobiliojo telefono numerį, kuris bankui nurodytas SMS žinutėms su papildomu slaptažodžiu siųsti?

Nedelsdami praneškite bankui, paskambinę telefonu 1813 (+370 37 301 337 skambinant iš užsienio) arba atvykę į bet kurį Šiaulių banko padalinį.

7. Kaip pakeisti mobiliojo telefono numerį, bankui nurodytą SMS žinutėms su papildomu slaptažodžiu siųsti?

Atnaujinti mobilaus telefono numerį galite prisijungę prie interneto banko ir meniu pasirinkę punktą „Nustatymai“ -> „Kontaktinio numerio atnaujinimo anketa“. Jeigu atnaujinti kontaktų nepavyksta – kviečiame užsukti į artimiausią banko skyrių, kurių sąrašą rasite čia.

    8. Ar galima naudotis ne „PIN + SMS“, o kitomis operacijų pasirašymo priemonėmis?

    Taip, galite naudoti kitas griežto klientų autentiškumo patvirtinimo priemones:

    • mobilųjį parašą – vieną saugiausių šiandien egzistuojančių elektroninių asmens identifikavimo priemonių. Mobilųjį parašą galite įsigyti, jeigu esate sudarę abonementines sutartis su bet kuriuo iš Lietuvoje veikiančių mobiliojo ryšio operatorių;
    • „Smart-ID“ - patogi, saugi ir šiuolaikiška prisijungimo priemonė, kuri yra nemokama ir veiks visur, kur yra belaidis internetas (Wi-Fi) ir /arba mobilusis interneto ryšys. Daugiau informacijos apie „Smart-ID“ rasite čia;
    • kodų generatorių - banko išduodamą elektroninį įrenginį, kuris generuoja unikalius prisijungimo ir pasirašymo kodus. Kodų generatorių galite įsigyti atvykę į bet kurį banko padalinįtipiniuose įkainiuose nurodytą mokestį;
    • stacionarų elektroninį parašą – valstybės įmonėje Registrų centre išduodamą kriptografinę USB laikmeną (RC USB raktą) arba asmens tapatybės lustinę kortelę su elektroninio parašo funkcija.

    Būkite apdairūs

    Kilus klausimų, maloniai kviečiame kreiptis telefonu 1813 (+370 37 301 337, jei skambinate iš užsienio) arba atvykti į pasirinktą Šiaulių banko padalinį.

    Siekdami užtikrinti geriausią jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus.
    Sužinoti daugiau
    Nesutinku