Uždaryti
E-gyvybė Naujoji „SB draudimas“ savitarna Skirta „SB draudimas“ klientams, sudariusiems draudimo sutartis nuo 2023‑12‑01, ir buvusiems INVL Life klientams, kurių sutartys buvo perkeltos į „SB draudimas“. PRISIJUNGTI
„SB draudimas“ savitarna Senoji „SB draudimas“ savitarna Skirta „SB draudimas“ klientams, sudariusiems draudimo sutartis iki 2023‑11‑30. PRISIJUNGTI
Turto valdymo portalas Turto valdymo paslaugos savitarna Skirta klientams, turintiems Turto valdymo paslaugos sutartį. PRISIJUNGTI

Sukčiavimo būdai ir kaip jų išvengti

Ką daryti, jeigu susidūrėte su sukčiavimu?

Kaip apsisaugoti?

Rekomenduojame pasitikrinti žinias apie sukčiavimą ir atlikti Lietuvos banko Finansinio raštingumo centro ir Pinigų plovimo prevencijos kompetencijų centro iniciatyva sukurtą testą. Daugiau informacijos apie edukacinį testą skaitykite čia. Taip pat siūlome įsivertinti turimas žinias apie tinkamą ir saugų naudojimąsi tapatybės patvirtinimo priemone „Smart-ID“, atliekant testą

Primename! Naudojant el. tapatybės patvirtinimo priemones yra du PIN kodai:  

  •  PIN1 skirtas jūsų tapatybei patvirtinti jungiantis prie interneto banko ar kitų el. paslaugų (VMI, Sodra ir kt.);   

  •  PIN2 skirtas pasirašymui skaitmeniu būdu atliekant banko operacijas ar pasirašant dokumentus.   

Daugiau saugumo rekomendacijų rasite čia. 

Sukčiavimo schemos

Sukčiavimas prisidengiant „Šiaulių Banko“ vardu

Sukčiai su aukomis susisiekia pačiais įvairiausiais būdais: telefonu, įprastu paštu, el. paštu , mobiliosiomis susirašinėjimo programėlėmis ar kitais elektroniniais kanalais. Klientui atrodo, kad su juo susisiekė banko saugos pareigūnas. Dažniausiai nurodoma skubi situacija, susijusi su kliento sąskaita: siūloma užblokuoti neteisingą pervedimą, sustabdyti neteisėtus veiksmus, patvirtinti duomenų teisingumą, reikalaujama apmokėti skolą bankui, informuojama apie pinigų pervedimą ir panašiai. 

Jeigu susisiekiama raštu (el. laišku, SMS panešimu) – dažniausiai prašoma paspausti nuorodą, kuri atrodo kaip banko tinklalapis arba interneto bankas. Tekstu prašoma suvesti savo prisijungimo duomenis, kuriuos sukčiai pasisavina. 

Jeigu susisiekiama skambučiu, gali būti prašoma nurodyti naudotojo ID, asmens kodą, kortelių PIN kodus ar jų numerius. Nurodžius savo prisijungimus, galite netrukus pamatyti patvirtinimo žinutę, suvesti kodus, kurie patvirtina lėšų pervedimą.  

Nepamirškite – sukčius siekia, kad klientas pats duotų sutikimą bankui įvykdyti mokėjimo operaciją, nes tokiu atveju būtų sunkiau pažinti sukčiavimą ir susigrąžinti operacijos sumą. 

Investicinis sukčiavimas

Pasitaiko atvejų, kai klientai sulaukia skambučio ar pranešimo iš asmenų, prisistatančių finansų ekspertais, analitikais, brokeriais, konsultantais ar banko atstovais arba patys paspaudžia ant reklamos internete, kviečiančios investuoti ir greitai užsidirbti pinigų. Dažniausiai tai yra „momentiniai“ pasiūlymai, dėl, neva, itin palankių sąlygų. Tai ypač mažos rizikos investavimo pasiūlymai su galimybe greitai uždirbti didelę grąžą. Ypač populiarūs – su kriptovaliutomis susiję pasiūlymai. Tiek bendraujant su sukčiumi, tiek sukčių sukurtoje svetainėje informacija pateikiama pakankamai profesionaliai, kartais net naudojamos žinomų žmonių nuotraukos, netikri atsiliepimai, straipsniai. 

Tokiu sukčiavimo būdu yra skatinama prisijungti prie investavimo platformos ir įnešti nedidelę sumą pinigų (dažniausiai 50-500 Eur). Atlikus tokį pinigų „įdarbinimą“, iš pradžių rodomi labai pelningi, bet netikri augimo rodikliai, kurie vilioja įnešti dar daugiau pinigų. 

Kad tai yra sukčiavimo atvejis, dažniausiai paaiškėja norint uždirbtus pinigus atsiimti.  Klientui bandant atsiimti „uždirbtus“ pinigus, sukčiai prašo papildomų pinigų, neva, „mokesčių“ už „išgryninimą“ ir pan.  

Apgautam asmeniui supratus, kad prarado pinigus, sukčiai gali dar kartą pasinaudoti ir siūlyti įvairias mokamas teisines pagalbas, neva, padėsiančias susigražinti pinigus. 

Pavyzdžiai: