Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Uždaryti
E-gyvybė Naujoji „SB draudimas“ savitarna Skirta „SB draudimas“ klientams, sudariusiems draudimo sutartis nuo 2023‑12‑01, ir buvusiems INVL Life klientams, kurių sutartys buvo perkeltos į „SB draudimas“. PRISIJUNGTI
Atsisiųskite „SB draudimas“ mobiliąją programėlę
„SB draudimas“ savitarna Senoji „SB draudimas“ savitarna Skirta „SB draudimas“ klientams, sudariusiems draudimo sutartis iki 2023‑11‑30. PRISIJUNGTI
Turto valdymo portalas Turto valdymo paslaugos savitarna Skirta klientams, turintiems Turto valdymo paslaugos sutartį. PRISIJUNGTI
E-gyvybės vartotojai gali naudoti „SB draudimo“ mobiliąją programėlę
  • D.U.K.
  • Sunkumai grąžinant paskolą

Sunkumai grąžinant paskolą

Esame arčiau klientų tiek gerais, tiek iššūkių kupinais laikais. Tikime, kad iškilus laikiniems sunkumams svarbiausia norėti bendradarbiauti, būti atviriems ir pasitikėti vieni kitais. Net ir sudėtingiausiose situacijose bendradarbiavimas su banko specialistu gali padėti išvengti paskolos negrąžinimo pasekmių.

Kiekvienu atveju, Klientui susidūrus su finansiniais sunkumais grąžinti kreditą, vadovaujantis protingumo, sąžiningumo ir sutarties išsaugojimo principais, siekiame bendradarbiauti su Klientu, individualiai ieškome abiem pusėms priimtino ir Kliento padėties neapsunkinančio sprendimo.
 

Taip pat dalinamės Lietuvos banko patvirtinto dokumento nuoroda į lb.lt „Įsiskolinimų, susidariusių klientams nesilaikant finansinių įsipareigojimų pagal kredito sutartis, valdymo gairės“.

Kaip vėlavimas mokėti pagal kredito sutartį pakeis kredito istoriją?

Kredito istorija turi tiesioginę įtaką kredito sąlygoms ir tam tikrais atvejais vėlavimas laiku mokėti įmokas pagal kredito sutartį, gali apriboti galimybę gauti kreditą ateityje, todėl raginame nedelsti susidūrus su sunkumais - bendradarbiavimas su banko specialistu gali padėti išvengti paskolos negrąžinimo pasekmių.

Ką daryti kai nebegalite mokėti kredito įmokų?

Pirmiausiai reikia atidžiai įvertinti susidariusią situaciją, taip pat asmeninę ar šeimos finansinę situaciją, t. y. pajamas, išlaidas ir finansinius įsipareigojimus bei lėšų likutį, liekantį pragyvenimui. Tuomet reiktų numatyti galimybes sumažinti išlaidas ar pakeisti gyvenimo būdą, nusistatant discipliną, padėsiančią išleisti mažiau pinigų arba užsidirbti papildomų.

Kada reikia kreiptis į banką?

Kuo greičiau, kai susidūrėte ar numanote reikšmingus finansinius sunkumus, kurie gali paveikti paskolos grąžinimą, pavyzdžiui, sumažėjusios pajamos, nedarbas. Su banko specialistu aptarkite esamą situaciją ir numatomus veiksmus, jeigu bankas prašo – pateikite reikiamus dokumentus (pvz., pajamas patvirtinančius dokumentus), kurie reikalingi objektyviam situacijos vertinimui ir tinkamiausių sprendimų parinkimui. Sutarus dėl paskolos sąlygų keitimo, bus pasirašomi paskolos sutarties pakeitimai.

Kokie galimi sprendimai būsto ir NT kreditų atveju?

Susidūrus su finansiniais sunkumais grąžinti būsto/nekilnojamojo turto kreditą, dažniausiai siūlome šias priemones:

  • Paskolos įmokos mokėjimo dienos pakeitimas  (galbūt pasikeitė darbo užmokesčio, išmokų arba kitų pajamų gavimo data ir dėl to susidaro/gali susidaryti įmokų vėlavimas)
  • Paskolos grąžinimo įmokų atidėjimas (kai sutariama, kad klientas tam tikrą laiką mokės tik paskolos palūkanas. Paskolos grąžinimo įmokų atidėjimas iki 6 mėn. galimas esant bent vienai iš nurodytų aplinkybių: nutrūksta kredito gavėjo santuoka; miršta kredito gavėjo sutuoktinis; kredito gavėjas ar jo sutuoktinis tampa bedarbiu; kredito gavėjas pripažįstamas nedarbingu arba iš dalies darbingu Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme nustatyta tvarka; ir esant kitoms aplinkybėms).

    Jei nėra galimybės mokėti kredito įmokų dėl kitų, aukščiau neįvardintų priežasčių, kviečiame kreiptis į banko specialistus ir kartu su jais įvertinti, ar paskolos įmokų atidėjimas būtų tinkamas sprendimas.

  • Paskolos grąžinimo metodo pakeitimas (kai pakeičiamas mokėjimo metodas pvz., iš linijinio į anuitetą, taip sumažinant mėnesines įmokas)
  • Paskolos grąžinimo termino pratęsimas  (siekiant sumažinti mėnesio įmokas, jei paskola buvo suteikta ne maksimaliam galimam terminui)
Kokie galimi sprendimai vartojimo kredito atveju?

Susidūrus su finansiniais sunkumais grąžinti vartojimo kreditą , dažniausiai siūlome šias priemones:

  • Paskolos įmokos mokėjimo dienos pakeitimas (galbūt pasikeitė darbo užmokesčio, išmokų arba kitų pajamų gavimo data ir dėl to susidaro/gali susidaryti įmokų vėlavimas)
  • Paskolos grąžinimo įmokų atidėjimo laikotarpis (kai sutariama, kad klientas tam tikrą laiką mokės tik paskolos palūkanas. Paskolos grąžinimo įmokų atidėjimas iki 3 mėn. galimas esant bent vienai iš nurodytų aplinkybių: nutrūksta kredito gavėjo santuoka; miršta kredito gavėjo sutuoktinis; kredito gavėjas ar jo sutuoktinis tampa bedarbiu; kredito gavėjas pripažįstamas nedarbingu arba iš dalies darbingu Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme nustatyta tvarka; ir esant kitoms aplinkybėms)

    Jei nėra galimybės mokėti kredito įmokų dėl kitų, aukščiau neįvardintų priežasčių, kviečiame kreiptis į banko specialistus ir kartu su jais įvertinti, ar paskolos įmokų atidėjimas būtų tinkamas sprendimas.

  • Paskolos grąžinimo termino pratęsimas  (siekiant sumažinti mėnesio įmokas, jei paskola buvo suteikta ne maksimaliam galimam terminui)
Kokie galimi sprendimai automobilių lizingo atveju?

Susidūrus su automobilių lizingo įmokų grąžinimo sunkumais, dažniausiai siūlome šias priemones:

  • Lizingo įmokų mokėjimo dienos pakeitimas (galbūt pasikeitė darbo užmokesčio, išmokų arba kitų pajamų gavimo data ir dėl to susidaro/gali susidaryti įmokų vėlavimas)
  • Lizingo įmokų atidėjimo laikotarpis (kai sutariama, kad klientas tam tikrą laiką mokės tik lizingo palūkanas. Lizingo įmokų atidėjimas iki 3 mėn. galimas esant bent vienai iš nurodytų aplinkybių: nutrūksta kredito gavėjo santuoka; miršta kredito gavėjo sutuoktinis; kredito gavėjas ar jo sutuoktinis tampa bedarbiu; kredito gavėjas pripažįstamas nedarbingu arba iš dalies darbingu Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme nustatyta tvarka; ir esant kitoms aplinkybėms)

    Jei nėra galimybės mokėti lizingo įmokų dėl kitų, aukščiau neįvardintų priežasčių, kviečiame kreiptis į banko specialistus ir kartu su jais įvertinti, ar lizingo įmokų atidėjimas būtų tinkamas sprendimas.

  • Lizingo sutarties termino pratęsimas (siekiant sumažinti mėnesio įmokas, jei lizingas buvo suteiktas ne maksimaliam galimam terminui)
Kaip elgtis jei esu šaukiamas atlikti privalomąją karinę tarnybą?

Klientų, kurie yra šaukiami atlikti nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą atveju, Klientui pageidaujant, gali būti taikomos šios priemonės:

  • Paskolos grąžinimo įmokų atidėjimo laikotarpis ir/arba paskolos termino pratęsimas - kai sutariama, kad klientas tam tikrą laiką mokės tik paskolos palūkanas ir/arba pratęs paskolos terminą, siekiant sumažinti mėnesio įmokas.

    Būsto/ NT paskolų atveju galimas ir palūkanų atidėjimas, kurios būtų sumokamos iš karto pasibaigus nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos laikotarpiui arba atidėtos palūkanos sumokamos pasibaigus nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos laikotarpiui pagal iš naujo sudarytą palūkanų mokėjimo grafiką.

    Privalomąją pradinę karo tarnybą atliksiantys šauktiniai, kurie pageidaus keisti turimos sutarties sąlygas, pirmiausia bankui turi pateikti iš juos šaukiančių regionų pažymas, patvirtinančias, kad yra faktiškai paskirti į karinius vienetus ir turės vykti atlikti 9 mėn. trukmės karo tarnybos. Pateikti prašymą bei pažymas reikia atvykus į banko padalinį prieš išvykstant atlikti karo tarnybos).

Ką verta žinoti išvykstant gyventi ar dirbti į užsienį?

Išvykimas gali padidinti tikimybę susidurti su finansiniais sunkumais, taip pat gali būti sunkiau tiesiogiai bendrauti su Banku, todėl rekomenduojame:

  • Pasirūpinti įgaliojimu patikimam asmeniui, kad įgaliotas asmuo, atsiradus nenumatytoms aplinkybėms, galėtų pasirūpinti paskolos pertvarkymu. Taip pat reikia banko specialistui pateikti įgaliojimą ir įgaliotųjų asmenų kontaktus.
  • Iš anksto pasirūpinti, kad paskolos įmokos mokėjimo dieną, banko sąskaitoje būtų pakankama mokėjimams vykdyti lėšų suma. Taip pat visuomet rekomenduojama sąskaitoje turėti šiek tiek didesnį likutį nei reikia paskolos sumai apmokėti, jei pasikeitus įmokos dydžiui (pvz., dėl pasikeitusio EURIBOR) kurį laiką nebūtų galimybės susipažinti su atnaujintu įmokų mokėjimo grafiku.
Kaip kreiptis į banką?

Jeigu turite sau priskirtą paskolos vadybininką, galite kreiptis tiesiai į jį. Jeigu neturite – visuomet galite skambinti mums tel. 1813 (skambinant iš užsienio +370 37 301 337) arba parašyti el. p. [email protected]. Jei norite pasiklabėti gyvai, kviečiame užsukti į artimiausią skyrių, kurių sąrašą rasite čia.