Smart-ID

Smart-ID

Kas yra „Smart-ID“?

„Smart-ID“– tai paprasta ir saugi tapatybės patvirtinimo priemonė, leidžianti patogiai naudotis elektroninėmis paslaugomis:

  • tikrinti banko sąskaitą,
  • pasirašyti dokumentus,
  • mokėti mokesčius,
  • pervesti pinigus,
  • atlikti kitas kasdienes operacijas.

„Smart - ID“ programėlę galima nemokamai atsisiųsti į savo išmanųjį telefoną ar planšetę.

Ko reikia norint naudotis „Smart-ID”?

  • Išmanaus telefono, planšetės,
  • Pasirašytos Internetinės bankininkystės paslaugų teikimo sutarties,
  • Banko išduotos tapatybės patvirtinimo priemonės (PIN+SMS, generatoriaus), M. parašo ar E. parašo.

Kodėl verta naudoti „Smart-ID“ programėlę?

  • Patogu. Programėlę galite atsisiųsti į visus „Android“ ir „iOS“ išmaniuosius įrenginius. Norėdami susikurti paskyrą ir užsiregistruoti, vadovaukitės programėlėje pateiktomis instrukcijomis. Kaip naudotis programėle rasite čia.
    Užbaigę registraciją, galite iškart programėle naudotis. Jei norite naudoti „Smart-ID“ keliuose išmaniuosiuose įrenginiuose, atsisiųskite programėlę į kiekvieną iš jų atskirai ir užregistruokite savo paskyrą.
  • Saugu. „Smart-ID“ programėlė atitinka aukščiausius saugumo reikalavimus, todėl šiuo sprendimu naudojasi bankai ir kiti patikimi elektroninių paslaugų teikėjai. Skirtingai nei banko PIN kodų kortelės, kur visi slaptažodžiai yra matomi, „Smart-ID“ programėlė nesaugo jūsų PIN kodų išmaniajame įrenginyje, todėl net ir praradus telefoną, jūsų duomenys bus visada saugūs.
  • Paprasta. Mobiliuoju telefonu naudojatės kasdien, tad prisijungti prie internetinės bankininkystės ir kitų sistemų, naudodami „Smart-ID“, galėsite lengvai ir greitai. 

Kaip pradėti naudotis „Smart-ID“?

Norėdami naudotis nemokama „Smart-ID“ programėle, atsisiųskite ją iš „Google Play“ arba „App Store“ parduotuvių:

    

Norėdami susikurti „Smart-ID” paskyrą, vadovaukitės žemiau pateiktomis instrukcijomis.

Lietuvoje galima naudotis dviejų tipų „Smart-ID“ paskyromis:

„Smart-ID“ paskyra
Klientui, patvirtinus tapatybę M. parašu, bei sėkmingai baigus paskyros registraciją, yra sukuriamas „Smart – ID“, kuris laikomas kvalifikuotu elektroniniu parašu (kaip M. parašas, stacionarusis E. parašas - asmens tapatybės kortelė, USB laikmena). Šią priemonę naudoti galima bankų internetinėse bankininkystėse bei elektroninių paslaugų portaluose, kurie integruoti į „Smart-ID” tinklą. „Smart-ID“ programėlėje naudojamas baltas fonas. 

„Smart-ID Basic“ paskyra
Klientui, patvirtinus tapatybę pasirenkant interneto banką (Šiaulių banką, SEB, Swedbank, Luminor), bei sėkmingai baigus paskyros registraciją (Šiaulių banko IB naudojant priemones: PIN+SMS , M. parašas, generatorius, E. parašas) yra sukuriamas „Smart – ID Basic“, kuris laikomas nekvalifikuotu elektroniniu parašu. Šią priemonę naudoti galima aukščiau paminėtų bankų internetinėje bankininkystėje. Jungiantis pirmą kartą, būtinas papildomas kliento sutikimas naudoti šią priemonę. „Smart-ID Basic“ programėlėje naudojamas žalias fonas.

Klientai naudotis „Smart-ID Basic“ priemone galės tada, kai patvirtins savo sutikimą naudotis šia tapatybės patvirtinimo priemone. Tai galima padaryti dviem būdais:

  • Atvykus į Banko skyrių.
  • Pirmo jungimosi prie internetinės bankininkystės metu, patvirtinus sutikimą naudotis „Smart-ID Basic“, kita banko išduota tapatybės patvirtinimo priemone (PIN kortele, generatoriumi), M. parašu ar stacionariu E. parašu.

Išsami informacija, kaip naudotis „Smart-ID“, pateikiama instrukcijoje.

Kilus klausimų, maloniai kviečiame kreiptis telefonu 1813 (+370 37 301 337, jei skambinate iš užsienio) arba
atvykti į asirinktą Šiaulių banko padalinį.