„SB linija“ atliekamų operacijų saugumo priemonės

Vykdant Lietuvos banko nutarimo „Dėl minimalių saugumo reikalavimų, keliamų internetu atliekamiems mokėjimams“ nuostatas ir siekiant stiprinti atsiskaitymo internete saugumą, nuo 2016 m. balandžio 1 d. Šiaulių banko internetinės bankininkystės sistemoje „SB linija“ esamiems klientams kai kurias operacijas reikės pasirašyti naudojant kurią nors iš šių griežtų autentiškumo patvirtinimo priemonių:

PIN kodų kortelė ir papildomas slaptažodis, gautas SMS žinute („PIN + SMS“)

Nuo balandžio 1 d. „SB linijoje“ naudojama priemonė „PIN + SMS“:

  • pasirašyti mokėjimo nurodymą pervesti daugiau kaip 30 eurų į kitus Lietuvoje ir užsienyje registruotus bankus;
  • sudaryti periodinio SEPA mokėjimo sutartį, kai pervedama suma viršija 30 eurų ir gavėjo sąskaita yra kitame banke;
  • užsisakyti e. sąskaitą, kai mokėjimo suma viršija 30 eurų ir gavėjo sąskaita yra kitame banke arba pagal nuolatinių mokėjimų sutartį;
  • užregistruoti mokėjimo kortelę saugaus atsiskaitymo programoje „MasterCard SecureCode“;
  • pateikti laisvos formos prašymą;
  • pateikti kontaktinio numerio atnaujinimo anketą.

1.  Kodėl kai kurias operacijas „SB linijoje“ reikės patvirtinti naudojant griežtą kliento autentiškumo patvirtinimo priemonę?

Šiaulių bankas vykdo Lietuvos banko nutarimo „Dėl minimalių saugumo reikalavimų, keliamų internetu atliekamiems mokėjimams“ nuostatas ir siekia stiprinti atsiskaitymų internete saugumą. 

2.  Kurie „SB linijos“ naudotojai nuo 2016 m. balandžio 1 d. kai kurias operacijas privalės pasirašyti priemone „PIN + SMS“?

Visi „SB linijos“ naudotojai, išskyrus tuos, kurie naudoja mobilųjį ar stacionarųjį elektroninį parašą arba kodų generatorių. 

3.  Ar reikia imtis kokių nors veiksmų norint naudotis priemone „PIN + SMS“?

Jeigu naudojatės PIN kodų kortele, bankui privalote pateikti savo mobiliojo telefono numerį, kuriuo bus siunčiamos SMS žinutės su papildomu slaptažodžiu (SMS žinutės yra nemokamos).

Savo mobiliojo telefono numerį galite nurodyti:

  • prisijungę prie „SB linijos“, automatiškai atsivėrusiame lange paspaudus nuorodą pildyti Kontaktinio numerio atnaujinimo anketą (Iki 2016 m. balandžio 1 d. savo mobiliojo telefono numerį galėsite pakoreguoti pasirinkę meniu punktą „Nustatymai“ —> „Kontaktinio numerio atnaujinimo anketa“)
    arba
  • atvykę į bet kurį Šiaulių banko padalinį.

Jeigu neturite PIN kodų kortelės, atvykus į bet kurį banko padalinį, ji bus išduota nemokamai.

4.  Ar SMS žinutė su papildomu slaptažodžiu bus siunčiama į užsienio operatorių mobiliųjų telefonų numerius?

Taip. Jeigu pageidaujate gauti SMS žinutes į užsienio operatoriaus telefono numerį, nurodykite šį numerį taip, kaip aprašyta pirmiau pateiktame atsakyme į 3 klausimą.

Siekiant išvengti galimų tarptinklinių trikdžių, gyvenantiems užsienyje arba dažnai keliaujantiems klientams rekomenduojame naudotis kodų generatoriumi.

5.  Ką daryti praradus mobiliojo telefono numerį, kuris bankui nurodytas SMS žinutėms su papildomu slaptažodžiu siųsti?

Nedelsdami praneškite bankui, paskambinę telefonu 1813 (+370 37 301 337 skambinant iš užsienio) arba atvykę į bet kurį Šiaulių banko padalinį.

6.  Kaip pakeisti mobiliojo telefono numerį, bankui nurodytą SMS žinutėms su papildomu slaptažodžiu siųsti?

Iki 2016 m. balandžio 1 d. mobiliojo telefono numerį galite pasikeisti „SB linijoje“ pasirinkę meniu punktą „Nustatymai“ —> „Kontaktinio numerio atnaujinimo anketa“ arba atvykę į bet kurį Šiaulių banko padalinį.

Po 2016 m. balandžio 1 d. numerį galėsite pasikeisti atvykę į Šiaulių banko padalinį.

7.  Ar galima naudotis ne „PIN + SMS“, o kitomis operacijų pasirašymo priemonėmis?

Taip, galite naudoti kitas griežto klientų autentiškumo patvirtinimo priemones:

  • kodų generatorių - banko išduodamą elektroninį įrenginį, kuris generuoja unikalius prisijungimo ir pasirašymo kodus. Kodų generatorių galite įsigyti atvykę į bet kurį banko padalinįtipiniuose įkainiuose nurodytą mokestį;
  • mobilųjį elektroninį parašą – vieną saugiausių šiandien egzistuojančių elektroninių asmens identifikavimo priemonių. Mobilųjį parašą galite įsigyti, jeigu esate sudarę abonementines sutartis su bet kuriuo iš Lietuvoje veikiančių mobiliojo ryšio operatorių;
  • stacionarų elektroninį parašą – valstybės įmonėje Registrų centre išduodamą kriptografinę USB laikmeną (RC USB raktą) arba asmens tapatybės lustinę kortelę su elektroninio parašo funkcija.

8.  Ar galima, neatvykstant į banko padalinį, pasikeisti operacijoms pasirašyti naudojamą PIN kodų kortelę į elektroninį parašą?

Galima tuo atveju, jeigu jau turite įsigiję mobilųjį arba stacionarųjį elektroninį parašą:

  1. Prisijunkite prie „SB linijos“;
  2. Pasirinkite meniu punktą „Nustatymai“ —> „Pasirašymo priemonės keitimas“;
  3. Atsivėrusioje pasirašymo priemonės keitimo paraiškoje, pasirinkite pasirašymo priemonę  „Elektroninis parašas“.

Būkite apdairūs

  • Atkreipiame dėmesį, kad Šiaulių banko darbuotojai niekada patys, paskambinę ar parašydami el. paštu, neprašo pateikti Jūsų telefono numerio, mokėjimo kortelės  ir prisijungimo prie elektroninės bankininkystės sistemos duomenų. 
  • Telefono numerį, reikalingą SMS žinutėms su papildomu slaptažodžiu gauti, Jūs galite pateikti tik patys ir dviem pirmiau nurodytais būdais – „SB linijoje“ arba atvykę į Šiaulių banko padalinį.
  • Praradę šį numerį, nedelsdami praneškite apie tai bankui tel. 1813 (+370 37 301 337 skambinant iš užsienio) arba atvykę į bet kurį Šiaulių banko padalinį.

Kilus klausimų, maloniai kviečiame kreiptis telefonu 1813 (+370 37 301 337, jei skambinate iš užsienio) arba atvykti į pasirinktą Šiaulių banko padalinį.